5,4,3,2,1 BUNGEEEEE - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marleen Sar - WaarBenJij.nu 5,4,3,2,1 BUNGEEEEE - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marleen Sar - WaarBenJij.nu

5,4,3,2,1 BUNGEEEEE

Blijf op de hoogte en volg Marleen

22 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Morgen is het alweer drie weken geleden dat ik vertrok uit Nederland. Wat gaat de tijd toch snel als je het naar je zin hebt hè...
Op school gaat alles goed. Woensdag kwam ik aan op school en bleek de juf ziek te zijn. Moest ik dus voor de klas gaan staan. Hier natuurlijk hetzelfde probleem als de vorige keer: ze gingen echt niet naar mij luisteren. Tijdens de eerste pauze was ik er ook wel even klaar mee. Gelukkig hielp een andere juf me toen even en ze heeft de kinderen duidelijk aangesproken dat ze gewoon aan het werk moesten gaan. Helaas horen dat soort dagen er soms ook bij, maar ik hoop dat het niet te vaak zal voorkomen! Vanaf maandag ga ik elke ochtend apart met een jongen aan het werk. Hij kan nog niet goed lezen, waardoor hij heel veel misloopt. De juf heeft gevraagd of ik hem wil helpen. Leuke uitdaging dus! Op de school dragen de kinderen een kostuum. Je kan dus moeilijk zien of het kind 'arm' is. Van de week was er een meisje ziek en wilde naar huis. Er werd naar huis gebeld maar niemand kon haar ophalen. Na school ben ik met haar mee gelopen om haar thuis te brengen. Het bleek dat ze dus in een 'township' woont. Aangekomen bij haar huis vertel ik de vader dat ze ziek is. Hij kon niet meer antwoorden dan oké. Geen medeleven of vragen aan het kind... Hij had totaal geen interesse in haar. Het was dan moeilijk om dat te zien. Ze had me ook wel in tranen verteld dat haar ouders geen aandacht voor haar hebben. Pfff dat is toch sneu om dan zo'n meisje te zien......

Dan vorig weekend. Samen met Myriam, Sandra en Tangi gingen we op een excursie. Vrijdag werden we om 6.00 uur opgehaald en hadden we eerst een busrit van 3,5 uur. We begonnen de dag op een safari. Met twee jeeps werden we door een Wild Park gereden waar we o.a. zebra's, giraffes, olifanten, buffels, neushoorns, leeuwen en luipaarden hebben gezien (Jaja de Big Five!). Gaaf om een giraffe op 2 meter afstand van je te zien! Na de safari zijn we naar een park gegaan waar we met leeuwen gingen wandelen. Met vier rangers en twee leeuwinnen hebben we een tocht gemaakt. Best spannend bij die beesten.
Toen de tocht over was heeft Machiel (onze reisleider) nog wat mooie plekken aan de kust laten zien. Bij onze hostel in Sedgefield aangekomen, hadden we een braie. s'Avonds nog naar een feestje op het strand en toen zat de eerste dag er weer op. Zaterdag was het de spannende dag... De mogelijkheid was er om te bungeejumpen. s'Ochtends zijn we eerst naar een olifanten park gaan. We deden alles met de beesten: wandelen, voeren en aan het einde ook op gereden. Wat een reuze beesten! Allemaal erg leuk, maar ik was al de hele ochtend zenuwachtig voor die sprong. Bij de brug aangekomen schrok ik toch wel. Men, wat zag dat er hoog uit. Maar ik zou het toch gaan doen. Die tocht naar het stuk waar we zouden gaan springen was al doodeng... Ik durfde niet naar beneden te kijken. We hadden instructies meegekregen over hoe we het beste konden springen. Maar toen ik daar op dat randje stond, kon ik daar echt niet over nadenken. Ze tellen dus voor je af en toen sprong ik voor mijn gevoel (op het filmpje bleek achteraf dat ik meer mezelf liet vallen, haha). Pff en dan bungel je daar een beetje op en neer. Geen idee of je nou omhoog gaat of alleen maar heen en weer. Alles draaide in me hoofd en om daar te hangen was echt eng. Het voelde echt alsof dat ding om je benen los zou schieten en ik alsnog neer zou storten. Wat was het ook een glorie toen ik een mannetje op mijn voet voelde tikken en zei dat ik veilig was. Hij stelde zich voor en vroeg waar ik vandaan kwam, dat wist ik op dat moment ff niet meer :-p boven aangekomen zit je vol adrenaline en stond ik te stuiteren... Ik was van een brug van 216 meter gesprongen!!!! Iets wat ik nooit meer zal vergeten en denk ook nooit meer zou doen! Nadat Machiel ons nog wat mooie uitzichtpunten in de omgeving liet zien, zijn we s'avonds lekker op tijd naar bed gegaan. De volgende dag moesten we weer vroeg weg. Samen met twee andere van de groep ben ik naar de grotten gegaan. De rest ging naar een soort dierentuin. In de grotten hebben we een tocht van ongeveer een uur gemaakt waarbij we moesten kruipen en klimmen door smalle gangetjes (nee hier moest je niet te claustrofobisch zijn want dan zou je gek worden).Na deze tocht zijn we met de groep naar Oudshoorn gegaan. Gek om zo ver van je huis op het naambord ook Alphen aan den Rijn te zien.... We zijn daar naar een struisvogelfarm gegaan. Gekke beesten zijn dat, een nek die zowat 360 graden kan draaien. Na de farm zijn we via route 62 weer terug naar Kaapstad gereden. Super mooie tocht was dat! Wauw!!
Het was een weekend met veel verschillende dingen. Al die dieren gaven me een beetje het Lion King gevoel. Door de Garden Route rijden was super mooi en dan natuurlijk dat gekke moment om van die brug te springen. Weer een super herinnering aan deze leuke tijd.

Morgen gaan we met zijn vieren naar de noordwest kust van Zuid Afrika. Op de foto's zag dat er weer mooi uit, dus ik heb er zin in:-) Net nog ff genoten op het strand!

Liefs Marleen



  • 22 Mei 2015 - 20:57

    Mama:

    He lieve marleen,wat leuk weer om je verhaal te lezen. Een heel fijn weekend gewenst, lieve groet uit Italië


  • 22 Mei 2015 - 21:08

    Papa:

    Ha marleen,

    Erg knap dat je van die brug gesprongen bent
    Nog veel plezier en geniet er maar van.

  • 23 Mei 2015 - 00:55

    Kres:

    Hè Marleen, wat een leuk verhaal weer!! Enjoy!!

  • 23 Mei 2015 - 12:01

    Annet:

    Hee leuk om weer te lezen! Wij zitten lekker aan een ontbijtje na het eerste pinksterfeest. Have fun dit weekend! Liefs peet en Annet

  • 25 Mei 2015 - 17:51

    Peter:

    Lenie, wat ben je moedig! Voor geen goud zou ik het je nadoen. Veel plezier en avontuur de komende tijd!

  • 25 Mei 2015 - 18:37

    Ruud:

    Gaaf hoor!! Leuk verhaal weer!

  • 09 Juni 2015 - 21:23

    Kees:

    He Marleen! Alweer een nieuw verhaal :)?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Marleen

Actief sinds 12 Mei 2015
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 3488

Voorgaande reizen:

02 Mei 2015 - 01 Augustus 2015

Zuid Afrika

Landen bezocht: