Tafelberg, wauw!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marleen Sar - WaarBenJij.nu Tafelberg, wauw!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marleen Sar - WaarBenJij.nu

Tafelberg, wauw!!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

11 Juni 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Oeps, het is alweer even geleden dat ik een verhaal heb geschreven. Gelukkig waren de vorige weekenden niet vol met mega bijzondere dingen. Dus no worries, het wordt geen verhaal van 20 kantjes ;-) Twee weken geleden ben ik met drie meiden van de hostel een tour gaan maken naar de noordwest kust van Zuid Afrika. Erg mooi hoe de natuur daar was, totaal anders dan we gewend zijn in Kaapstad. In een knus huisje ergens ver afgelegen van de bewoonde wereld verbleven we die nacht. De auto waarin we reden hadden twee meiden gehuurd. Best een oud barrel was het maar het ging goed, tot we die zondag ergens in de middle of nowhere reden en we een knal hoorde. Een van de banden was totaal kapot... Tja en daar sta je dan. We probeerden te bellen met het verhuurbedrijf maar de man nam niet op. Na een half uur stopte een man voor ons. Die had toevallig een vriend die bij de garage werkte dus we konden daar een band kopen. 2,5 uur later konden we gelukkig weer verder. Hebben we dat ook weer eens meegemaakt....
Vorig weekend ben ik met Tangi naar de stad gegaan. Het weer was niet best dus hadden we bedacht te gaan chillen in de spa, heerlijk! s'Avonds zijn we uitgegaan en de volgende dag weer naar de spa, lekker relaxt dus!

Op school gaat alles goed. Twee weken geleden zat ik op een dinsdag in de klas toen ik plots hoorde dat de volgende dag de juffrouw jarig zou zijn. Ik ben toen snel vlaggetjes gaan knippen en heb elk kind de opdracht gegeven om het vlaggetje te versieren. Aan het eind van de dag stonden er allemaal mooie boodschappen voor de juf op de vlaggetjes. In het huis heb ik daar toen een slinger van gemaakt. Snel nog wat ballonnen enzo in de supermarkt gekocht zodat het een leuke dag zou worden! De volgende ochtend ben ik wat eerder naar school gegaan en heb ik de klas versierd. De kinderen verstopten zich onder de tafels en de juf was totaal verrast toen ze de klas binnen kwam. Ze vond het heel leuk dat alles versierd was en heeft de slinger aan het eind van de dag mee naar huis genomen:-) Vorige week had ik een verrassing geregeld voor de kids. We zouden op donderdag bingo gaan spelen waar ze prijzen konden winnen. Op woensdag ging het echter mis in de klas. De juf was even weg, dat gebeurd wel vaker, dan probeer ik te zorgen dat ze gewoon blijven werken. Het was helaas voor sommige kinderen weer eens zo'n moment waarop ze alles deden wat ze niet moesten doen. Niet luisteren, rennen door de klas, dan waren er weer twee aan het vechten... Pff! Vervolgens komt de juf dan in de klas en doen die kinderen dus net alsof ze heel braaf naar me geluisterd hebben enzo. Ik was toen beetje klaar met sommigen kinderen! De juf heeft toen met 2 kinderen uit de klas overlegd welke kinderen het waren, dat bleken er totaal ongeveer 18 te zijn. Zij kregen als straf dat ze de volgende dag niet mochten deelnemen aan de verrassing van mij. Een meisje kwam al huilend naar me toe want die had niet gedaan vond ze enzo. Toen de school over was heb ik even met de juf gepraat en gezegd dat ik die bingo gewoon met alle kinderen wil doen, want ik vind ze te leuk! Ik liet ze de volgende dag wel nog ff balen door de mooie prijzen te laten zien maar vertelde toen snel dat we het gewoon met zijn allen deden. Alle kinderen hebben genoten van de bingo! Ik had best veel prijzen, maar voor de kids die niets hadden gewonnen had ik een klein zakje snoepjes. Na afloop was ik even uit de klas en had de juf kennelijk de opdracht gekregen dat ze een bedankje voor me moesten maken. Ahhhh toen gaf elk kind me een a4tje met allemaal lieve woorden... Lief en leuk om dat dan te lezen! Ze vinden het volgens mij erg leuk met ze en ik met hun:-) De juf vertelde dat ze aan de kids kon zien dat ze me erg leuk vinden, gelukkig!

Dan afgelopen weekend... Vrijdag morgen eerst nog naar school geweest en daarna zouden Tangi en ik weggebracht worden om te gaan skydiven. In tegenstelling bij het bungeejumpen ging hier alles heel snel. Voor ik het wist zat ik in dat vliegtuig en zouden we eruit vallen. Gets, wat was dat eng!!! En echt een heel raar gevoel om daar in de lucht te hangen. Het uitzicht was echt schitterend. Toen de parachute uit ging en we daar rondzweefden werd ik best misselijk. Ik was uiteindelijk blij op de grond te zijn, maar wel een super ervaring!
Zaterdag zijn Tangi, Marie en ik opnieuw naar de Tafelberg gegaan, dit keer met mooi weer! Wauw!!!! Het is echt schitterend.....I love this city! Zondag en maandag zijn Marie, Myriam, Sandra en ik naar Hermanus gegaan. Ze zeggen dat het een van de beste plekken is om walvissen te spotten. Ze zijn er helaas nog niet:-( Dan nog maar een keer terug!
Deze week hebben ze examens op school gehad, dus we waren eerder terug. Ik begin sommige dingen in Nederland wel te missen, bijvoorbeeld mijn eigen kamer. We slapen met zijn zessen op een kamer. Sinds deze week is er nieuw iemand en ohhhhhh ze snurkt zoo hard!! Vannacht heb ik amper geslapen... Grr! Ook het gemak van het internet is erg fijn in Nederland. Ik doe er al bijna een week over dit verhaal te plaatsen (is ook luiheid hoor :-p)!
Dit was het weer voor deze keer, tot snel!
Liefs Marleen

  • 12 Juni 2015 - 19:51

    Mama:

    He lieve Marleen,
    Wat leuk om je verhaal weer te lezen, en wat een leuke foto's.............Je kamer is nog steeds vrij hoor!! xxxx

  • 12 Juni 2015 - 21:25

    Annet:

    Hee lieve zus,

    Ik zie je genieten op de foto's! En wat kan je ineens hoog springen Haha. Sms een paar oordoppen kopen tegen het gesnurk?? :p

    Fijn weekend
    Liefs Annet

  • 12 Juni 2015 - 23:05

    Kees:

    Hee zussie! Wat super leuk je verhaal weer te lezen. En leuk om te lezen dat die kinderen het leuk hebben met jou, en jij met de kinderen! Enjoy!!!

  • 13 Juni 2015 - 10:03

    Papa:

    Nou Marleen,

    Erg leuk weer die ervaringen te lezen. Veel plezier nog.


    Groeten papa

  • 13 Juni 2015 - 10:05

    Petra:

    "dan we gewend zijn"... moet je horen hoe thuis je je al voelt ;) haha superleuk!
    En jij bent ook weer veel te goed voor deze wereld he, al die kinders mogen gewoon weer mee doen met de bingo. En dan nog die verrassing voor de juf!! Ze hebben echt geluk met jou.
    Die sprongfoto is echt megavet trouwens bij de tafelberg!
    Geniet lekker verder, want ondanks dat gesnurk heb jij het volgens mij nog prima naar je zin!
    Liefs

  • 14 Juni 2015 - 21:29

    Peter:

    He Lenie, je blijft maar enge dingen doen. Zal het je nooit gaan nadoen, heb dan helaas ook niet het plezier dat jij er van hebt, je foto's spreken boekdelen. Blijf je vermaken, van de ervaring blijf je je leven lang plezier houden.
    Groetjes,

    Peter

  • 16 Juni 2015 - 21:43

    Unkul Wim Ent Auntie Barbara:

    Hello Marleen,
    Wat ben je allemaal leuke dingen aan het doen !!
    Zelfs skaaidaiven !!

    Krietings vrom Unkul Wim ent Auntie Barbara

  • 23 Juni 2015 - 12:30

    Diana:

    Leuk je verhalen te lezen Marleen! En wat gaat de tijd snel he! Voor je het weet lig je weer in je eigen kamer.. :)
    Liefs Diana (en de rest van de fam)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Marleen

Actief sinds 12 Mei 2015
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 3497

Voorgaande reizen:

02 Mei 2015 - 01 Augustus 2015

Zuid Afrika

Landen bezocht: